memoli

Öğretmen Atamaları, Başvuru Formunun Doldurulması

Bu konu memoli tarafından 3 yıl önce açıldı ve Henüz Cevap Yok.
memoli
memoli
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 3 yıl önce
Konu Sayısı: 10876
Yanıt Sayısı: 0
21 Mayıs 2021, 8:28

Öğretmen Atamaları, Başvuru Formunun Doldurulması

DOLUNAY
Öğretmen Atamaları, Başvuru Formunun Doldurulması

7.5. Başvuru Formunun Doldurulması
Elektronik Başvuru Formunun doldurulmasına ilişkin işlem basamakları;
7.5.1. İnternet bağlantısı bulunan herhangi bir bilgisayardan [url]http://personel.meb.gov.tr[/url] internet adresine giriniz.
7.5.2. Sayfada, Elektronik Başvuru Formuna ulaşmanız için 4 farklı link bulunacaktır: "İlk Atama Başvuru İşlemleri", "Açıktan Atama ve Açıktan İlk Atama Başvuru İşlemleri" ve "Kurumlar Arası Yeniden Atama, Kurum İçi ve Kurumlar Arası İlk Atama Başvuru İşlemleri" ve "Millî Sporcu Başvuru İşlemleri" linklerinden size uygun olan birisini tıklayınız.
7.5.3. Karşınıza, Elektronik Başvuru Formu giriş ekranı gelecektir. Giriş ekranındaki uyarıları dikkatli bir şekilde okuyunuz. T.C. Kimlik Numaranızı ilgili kutuya yazdıktan sonra atanmak istediğiniz alanı seçerek "Giriş" tuşuna tıklayınız. Resimli "Elektronik Başvuru Formu" ekranı gelecektir. İlk atama başvuru ekranında bulunan KPSSP10 puanı ise ÖSYM’den elektronik ortamda alınarak sisteme yansıtılmıştır. Tüm başvuru ekranlarındaki kimlik bilgileri ise İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü veri tabanından alınmaktadır.
1) Başvuru ekranında; "İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü veri tabanında, girilen T.C. Kimlik Numarasına ait kayıt bulunmuyor!" uyarısı gelenler ile Nüfus Cüzdanındaki T.C. Kimlik Numarasını doğru girmesine rağmen farklı kişiye ait kimlik bilgileri görüntülenen adaylar, nüfus müdürlüklerine başvurarak "İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Veri Tabanı"ndan gerekli düzeltmeyi yaptıracaklardır.
2) KKTC vatandaşları, başvuru girişi sırasında ekranda "İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü veri tabanında, girilen T.C. Kimlik Numarasına ait kayıt bulunmuyor!" uyarısı ile karşılaşacaktır. Bu adayların İçişleri Bakanlığı veri tabanında kayıtları bulunmaması nedeniyle Elektronik Başvuru Ekranına kimlik
bilgileri yansıtılamamıştır. Bilgilerin güncellenmesi için; EK-4 dilekçe örneğinin doldurularak, Personel Genel Müdürlüğü Bilişim Hizmetleri Dairesi Başkanlığına faks yoluyla (0 312 419 52 51) gönderilmesi gerekmektedir.
Adaylar, yapılacak düzeltme işlemi sonrasında, ÖSYM’ce verilen on basamaklı rakam dizisinin başına 9 (dokuz) yazmak suretiyle başvuru ekranına ulaşabileceklerdir.
3) İlk Atama başvuru ekranında; "Başvuruya esas puanınız seçmiş olduğunuz alan için belirlenen taban puanın altında!" uyarısı gelen adayların seçilen alana, başvuru hakları bulunmamaktadır.
4) İlk Atama başvuru ekranında; "Bakanlıkça ilan edilen yıllara ait KPSSP10 puanı bulunmuyor!" uyarısı gelen adayların, KPSS sonuç belgelerindeki diğer puan türleri, öğretmenlik için geçersiz olduğundan başvuru hakları bulunmamaktadır.
ÖSYM başvuru formunda (KPSS) T.C. Kimlik Numarasını hatalı kodlayan adayların giriş ekranında da aynı uyarı mesajı gelecektir. Bu adaylar ile KPSS Sonuç Belgesi’ndeki bilgilerinde yanlışlık bulunan adaylar, ÖSYM’ye başvurarak yaptıracağı düzeltme işleminden sonra düzenlenen yeni belge ile birlikte EK-4 dilekçe örneği doldurularak, Personel Genel Müdürlüğü Bilişim Hizmetleri Dairesi Başkanlığına bizzat veya vekilleri aracılığıyla başvurmaları gerekmektedir.

5) Ataması yapılan adaylar, bağlı oldukları Askerlik Şubesinden temin edilecekleri Askerlik Durum Belgesi ile bakaya kalanlardan tahkikata yer olmadığına ilişkin mahkeme kararının bir örneğini atandıkları il millî eğitim müdürlüğüne teslim edeceklerdir.
6) Başvuru ekranında;
a) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır!(Kayıtlarda son (bir) yıllık süre içerisinde atandığınız tespit edilmiştir!)",
b) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır!(Yasal 1 yıllık bekleme süresini doldurmadığınız tespit edilmiştir!)"
c) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır!(Yasal 6 aylık bekleme süresini doldurmadığınız tespit edilmiştir!)"
ç) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır! (Bakanlık kadrolarına daha önce ilk atama biçimi dışında atandığınız tespit edilmiştir!)",
d) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır! (Bakanlık kadrolarında adaylığınızın kaldırıldığı tespit edilmiştir!)",
e) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır! (Bakanlık kadrolarından diğer kamu kurumlarına naklen atandığınız tespit edilmiştir!)",
f) "Başvuru hakkınız bulunmamaktadır! (Bakanlık kadrolarında hâlen kadrolu olarak çalışmakta olduğunuz tespit edilmiştir!)",
uyarıları gelecektir.
Bu tür uyarı gelen ve uyarının yanlış olduğunu iddia eden adayların başvuru ekranına yansıyan uyarının incelenebilmesi ve başvuru ekranının aktif hâle getirilebilmesi için EK-4 dilekçe örneğini doldurarak, Personel Genel Müdürlüğünün Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Dairesi Başkanlığının EK-3’te belirtilen iletişim adreslerinden ilgili olanlara e-posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.
7) Geçerli KPSSP10 puanının sınava girilen yılı, adaylarca başvuru ekranında tercih edilerek belirtilecektir.
Lisans öğrenimlerinin son sınıfından önce ara sınıf öğrencisi iken girdikleri sınav sonucu başvuru formuna yansımış olan adaylar, bu sınav sonucu geçersiz sayıldığından, geçerli sonucun yılını dikkat ederek tercih etmeleri gerekecektir.
Aksi hâlde başvuru değerlendirmeye alınmayacak, atanmış olsalar bile atamaları geçersiz sayılarak iptal edilecektir.
Lisans öğreniminin son sınıfında öğrenci iken sınava girenlerden mezun olamayanların bu sınav sonuçları geçerlidir. Ancak, mezun olunan yükseköğretim kurumundan alınacak, içeriğinde "……/…… eğitim-öğretim yılında mezun olabilecek durumdadır" ifadesinin bulunduğu belgenin onay bürosuna teslim edilmesi gerekmektedir.


—>: Öğretmen Atamaları, Başvuru Formunun Doldurulması

DOLUNAY
8) Elektronik Başvuru Formunda Mezun Olduğunuz Yükseköğretim Programı, seçmiş olduğunuz alan karşılığında TTK’nin 80 sayılı Karar eki Çizelge’de yer verilen bölümlere uygun olarak Bakanlığımız veri tabanında kayıtlı bulunan bilgilere göre listelenmektedir. Üniversitelerin mezuniyet belgelerinde mezun olunan programlara ilişkin yıllar itibarıyla farklı isimler kullanmaları listede benzer isimde birçok program adının yer almasına neden olmuştur. Listede yer alan okullardan mezuniyet belgenize uygun olanını seçmeniz gerekmektedir.
Mezun olduğunuz yükseköğretim programı atanacağınız alana kaynak olduğu hâlde listelenen programlar arasında yer almıyor ise diploma / mezuniyet belgesi örneğiniz ile birlikte EK-4 dilekçe örneğinin doldurularak, Personel Genel Müdürlüğünün Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Dairesi Başkanlığının EK-3’te belirtilen Denetleme, Değerlendirme ve Planlama Şubesinin (Modüller) iletişim adreslerine e-posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir. Gönderilen belgenin yapılan inceleme sonucu TTK’nin 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı Karar eki Çizelge’de yer verilen bölümlere uygunluğu tespit edilmesi hâlinde "Alanlara Kaynak Olan Yükseköğretim Programları" listesine ilave edilecektir.
Açıktan Atama ve Kurumlar Arası Yeniden Atama biçimleriyle başvuruda bulunacak adaylardan, Mezun Olduğu Yükseköğretim Programı, seçmiş olduğunuz alana artık kaynak teşkil etmiyor ise mevcut listede yer almayacaktır. Bu adaylar listeden "Diğer Program Girişi"ni seçtiklerinde açılacak olan ilgili kutuya, Mezun Olduğu Yükseköğretim Programının tam adını yazmaları gerekmektedir.
Öğrenim bilgileri YÖK’ün hazırlanmış olduğu veri tabanına işlenmiş olan üniversitelerden mezun olanların mezuniyet bilgileri, elektronik başvuru formuna otomatik olarak yansıtılmıştır. Bunlardan başvuru aşamasında lisans öğrenimine ait diploma örneği istenmeyecektir. Ancak, diploma ya da mezuniyet belgesindeki bilgileri ile elektronik başvuru formuna yansıtılan bilgileri örtüşmeyen adaylar, bu bölümde yer alan işaret kutucuğunu işaretlemek suretiyle diğer adaylar gibi mezun olunacak yüksek öğretim programları arasından seçim yapılacaktır. Bu şekilde değişiklik yapanlar mezuniyet durumunu belgelendireceklerdir.
9) Elektronik Başvuru Formunda Mezun Olduğunuz Yükseköğretim Kurumundan almış olduğunuz mezuniyet belgesinde yer alan mezuniyet tarihi ile belge sayının girilmesi zorunludur. Belgede sayı alanı boş olan adayların, ekranda ilgili alana 0 (sıfır) yazması gerekmektedir.

10) Eğitim Fakültesi dışındaki okullardan mezun olmuş ve lisans diplomalarının arkasında "Pedagojik Formasyon Görmüştür." ifadesi bulunan adayların, öğrenimleri süresince kaç kredilik pedagojik formasyon dersi aldıklarını gösterir belgeyi mezun oldukları fakültelerden almaları ve bu belgenin tarih ve sayısını girmeleri zorunludur. Alacakları belgede sayı alanı boş olan adayların, ekranda ilgili alana 0 (sıfır) girmeleri gerekmektedir.
Pedagojik formasyon şartı aranan yükseköğretim programlarından mezun adayların başvuru sayfasında, "Pedagojik formasyon belgesi var" kutusu bulunacaktır. Belgesi bulunanların, bu bölümü çek ettikten sonra ilgili kısımlara belgenin tarih ve sayısını girmeleri, belgesi bulunmayanların ise bu kutuyu boş bırakarak başvurularını
kaydetmeleri gereklidir. Bu şekilde işlem yapılarak Pedagojik formasyonu bulunmayan adayların atama önceliği belirlenecektir.
11) Başvurunuzu sadece "Başvuruyu Onaylatacağınız İl" alanında seçmiş olduğunuz ilin başvuru bürolarında onaylatabilirsiniz. Formu farklı bir ilde onaylatmak isterseniz Elektronik Başvuru Formunda Onay İlini değiştirmeniz gerekmektedir.
12) Adres bilgilerinin, mahalle, sokak, numara, semt/ilçe, il ve posta kodu yazılmak suretiyle tam olarak girilmesi zorunludur. Ayrıca telefon numaranız ile e-posta adresinizi de ilgili alanlara yazabilirsiniz.
13) Açıktan ve Kurumlar Arası Yeniden Atama çeşidiyle başvuruda bulunacak adaylar, öğretmenlikte geçen süreleri ve varsa memurlukta geçen sürelerini hesaplamak için göreve başlama ve görevden ayrılma tarihlerini, Açıktan İlk Atama, Kurum İçi ve Kurumlar Arası İlk Atama çeşitleriyle başvuracak olanlar, memurlukta geçen sürelerini hesaplamak için göreve başlama ve görevden ayrılma tarihlerini ilgili alanlara yazacaklardır.

14) Hâlen kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan ya da bu görevlerinden adaylıkları kaldırıldıktan sonra ayrılmış olanlardan KPSSP10 puanıyla ilk atamaya başvuru yapacak adayların başvuru sayfasında yer alan; "Hâlen bir kamu kurum ve kuruluşunda çalışmaktayım." veya "Bir kamu kurum ve kuruluşunda çalışmakta iken ayrıldım." bilgi başlıklarının beyan edilmesi, bu seçeneği beyan edenlere açılacak olan, "Çalıştığı kurum ya da kuruluşun adı", "Görevi/Unvanı" ile "Aylık derece ve kademesi" bilgi başlıklarının da beyan edilmesi gerekmektedir.
15) Tercihte bulunurken, önce "İller" sütunundaki başvuru alanınıza açık olan illerden biri seçilmelidir. Daha sonra "İlçe/Kurumlar" sütununda listelenen eğitim kurumlarından istediğiniz eğitim kurumunu seçebilirsiniz.
Tercihlerinizin tümünü kontenjan ölçüsünde aynı ilden yapabileceğiniz gibi farklı illerden istediğiniz sırada yapabilirsiniz. Bu şekilde toplam 25 (yirmi beş) eğitim kurumu tercih etme hakkına sahipsiniz (Kontenjanı 25 (yirmi beş) sayısının altındaki alanlarda sadece kontenjan sayısı kadar tercih yapılabilir.). Diğer seçenekleri Kılavuzun
7.4’üncü maddesindeki "Tercihler" başlıklı kısımda yapılan açıklamalar doğrultusunda doldurunuz.

16) Formdaki bilgilerinizi kontrol ettikten sonra "Kaydet" butonunu tıklayarak başvuru formunu doldurma işlemini tamamlamış olacaksınız. Ancak formda girilmesi zorunlu alanlarda eksiklik olması hâlinde ekrana yansıyacak hatalarınıza ilişkin uyarı mesajlarını dikkate alarak formdaki hatalı bilgileri düzeltmeniz gerekmektedir.
17) İlk Defa Atama, Açıktan Atama biçimlerine göre başvuran adaylar, Elektronik Başvuru Formuna girilen bilgileri gösterir bilgisayar çıktısı (rapor) alınamayacaktır. Bilgisayar çıktısı, başvuru onay bürolarında onaylama işlemi sonucunda verilecektir. Kurumlar Arası Atama yoluyla başvuranlar, muvafakat belgesi yerine başvuru çıktısını onay bürosuna gitmeden önce alabileceklerdir.
18) Formda fotoğrafları bulunmayan adayların fotoğrafları, başvuru bürolarında onaylama işlemi sırasında forma yansıtılacaktır. Bu adayların fotoğraflarını tarayıcı aracılığıyla 5KB geçmemek üzere disket / CD’ye aktararak başvuru bürolarına gitmeleri veya bu işlemin onay bürosunda yapılabilmesi için yanlarında fotoğraf bulundurmaları gerekmektedir.
19) Elektronik Başvuru Formundaki bilgilerinizi başvuru bürolarına onaylatmadan önce istediğiniz şekilde düzeltme yapabilirsiniz. Onay işleminden sonra form üzerinde düzeltme söz konusu değildir. Belgeye dayalı geçerli bir mazeretle (tercih değişikliği hariç) Elektronik Başvuru Formunuzu onaylayan görevli personel tarafından başvurunuz iptal edilebilecektir. Bu takdirde başvurunuzu yeniden yapmanız gerekmektedir.
20) Beden Eğitimi alanına sınavsız olarak atanacak olan millî sporcuların başvuruları; T.C. Kimlik No ve alan seçimi yapılarak girilecek ekranda diğer öğretmen adaylarının yaptığı işlemler yanında ayrıca "Millî Sporcuların Başvuru Bilgileri" bölümü mevcuttur. Bu bölümde yer alan "Uluslar Arası Yarışma", "Olimpik Branş", "Kategori", "Müsabaka Türü", "Derecesi" ve "Millî Oluş Sayısı" başlıklarının altındaki seçeneklerden durumlarına uygun birisi tercih edilmek suretiyle tamamlanacaktır.

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 14 Kayıtlı Üye
  • 66282 Konu
  • 160 Cevap
  • Son Üye: aile