Fidan
Pazarlama Bölümü – Meslek Tanıtımları
Pazarlama programının amacı, ürünlerin sınıflandırılması, standartlaştırılması, pazarlanması, satışı ve satın alınması, nakliyesi depolanması gibi konularda ihtiyaç duyulan satış elemanlarını yetiştirmektir. Pazarlama Mezunları, bütün kuruluşlarda, satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı olarak çalışabilirler.
Pazarlama Programının Amacı : Pazarlama/satış yönetmeni programının amacı, ürünlerin sınıflandırılması, standartlaştırılması, pazarlanması, satışı ve satın alınması, nakliye ve depolanması gibi konularda ihtiyaç duyulan satış elemanlarını yetiştirmektir.
Pazarlama Programında Okutulan Belli Başlı Dersler : Pazarlama/satış yönetmeni programında matematik, istatistik, maliye, iktisat, hukuk, bilgisayar gibi temel dersler yanında reklamcılık, kalite kontrolü ve standardizasyon, pazarlama araştırması gibi meslek dersleri okutulur.
[m]
Pazarlama için Gereken Nitelikler : Bu programa girmek isteyenlerin ekonomi, sosyoloji, psikoloji, ticaret hukuku, muhasebe, maliye ve vergi konularına ilgi duyması ve bu konularda başarılı olması beklenir. Ayrıca iş ve ticaret hayatında başarılı olabilmek için insanlarla işbirliği yapmayı, halkla ilişki kurmayı iyi bilmek gerekir.
Pazarlama Mezunlarının Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler : Pazarlama/satış yönetimi programlarından mezun olan öğrencilere “Pazarlama Meslek Elemanı” ünvanı verilir. Mezunlar daha çok ithalat ve ihracat işleriyle uğraşır; işyerlerinde satış elemanı, pazarlama şirketlerinde araştırmacı olarak çalışırlar.
Pazarlama Meslek Elemanlarının Çalışma Alanları : Mezunlar, bütün kuruluşlarda satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı olarak çalışma yapabilirler.