aile

Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programı – Meslek Tanıtımları

Bu konu aile tarafından 3 yıl önce açıldı ve Henüz Cevap Yok.
aile
aile
Bağımlı
Üyelik Zamanı: 3 yıl önce
Konu Sayısı: 4612
Yanıt Sayısı: 0
21 Mayıs 2021, 7:57

Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programı – Meslek Tanıtımları

Fidan
Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programı – Meslek Tanıtımları

Büro Yönetimi Ve Sekreterlik Programının amacı, kurumların üst düzeydeki idarecilerine elemanlarına yönetimde yardımcı olmak üzere eleman yetiştirmektir. Programa kız ve erkek öğrencilerin mesleğe daha yatkın ve yetenekli oldukları gözlenmektedir. İş bulma konusunda erkek öğrencilerin şansı daha düşüktür. Sekreter olmak isteyen bir kimsenin dikkatli, anlayışlı, nazik ve genel kültür sahibi olması beklenir.

Mesleğin İçeriği: Mezunlar çalıştıkları Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, Ofis yönetimi işlemlerini yürütür, Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür, Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar, Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar, Toplantı organizasyonu yapar, Seyahat organizasyonu yapar, Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

Eğitim Süresi ve İçeriği: Eğitim süresi 2 yıldır.

Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar.
a) Genel Kültür Dersleri:
Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil.
b) Meslek Dersleri:
[g]
Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel İletişim, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

Meslekte İlerleme: Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler.

Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar.

Özel sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genellikle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 14 Kayıtlı Üye
  • 66282 Konu
  • 160 Cevap
  • Son Üye: aile