ince sızım
Bilimsel, Teknolojik Gelişmelerin Toplumsal Değişime Etkisi Nedir
Bu çalışma, bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkisi ve bu sürecin ilköğretim Sosyal Bilgiler Programı’na yansımasına yöneliktir. Bu çalışmada önce teknolojik-bilimsel gelişme ve toplumsal değişme ilgili kuramsal çerçeve verilmiştir.
Daha sonra bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkisi konusunun Sosyal Bilgiler Programı’na yansıması ele alınmıştır. Bunun için teknolojik-bilimsel gelişmelerin toplumsal değişme ile ilgisi üzerinde durularak toplumsal değişme kavramı açıklanmaya çalışılmıştır.
“Sanayi Devrimi” örneği gibi bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkileri olgusuna, Sosyal Bilgiler Programı’nda nasıl yer verildiği ele alınmıştır. Bunun için Sosyal Bilgiler Programı’nda “Bilim, Teknoloji ve Toplum” ve “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” öğrenme alanlarıyla bu öğrenme alanlarının 4, 5, 6 ve 7. sınıf kazanımlarında bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkilerine ne derecede yer verildiği araştırılmıştır.
Ahiret Yolcusu
Öğrenme alanlarında ve ders kazanımlarında bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkilerine yer verildiği ancak dünya tarihinde “Tarım Devrimi”, “Kent Devrimi” gibi belli başlı dönüm noktalarına doğrudan yer verilmediği görülmüştür. Bunun (ozelbilgiler.com) yanında 7. sınıf “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” öğrenme alanının “Ekonomi ve Sosyal Hayat” ünitesinin 3. kazanımında “Sanayi İnkılâbı” kavramının bu çerçevede verildiği saptanmıştır.
Geçmişte yaşananların yanı sıra çağımızda yaşanan bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkilerine yer verilerek öğrencilerin geçmiş ve günümüz toplumlarını karşılaştırmalarının amaçlandığı anlaşılmıştır.
Ayrıca bilimsel – teknolojik gelişmelerin gelecekteki topluma etkileriyle ilgili öğrencilerden yaratıcı fikirler geliştirmeleri istenerek onların bugün ile gelecek arasında ilişki kurmalarının istendiği görülmüştür. Sonuç olarak bilimsel-teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeye etkileri konusunun..