Didem

Ayıplı, Kusurlu Mal Alanların Yapması Gerekenler Nedir, Hakları

Bu konu Didem tarafından 3 yıl önce açıldı ve Henüz Cevap Yok.
Didem
Didem
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 3 yıl önce
Konu Sayısı: 3434
Yanıt Sayısı: 0
19 Mayıs 2021, 9:49

Ayıplı, Kusurlu Mal Alanların Yapması Gerekenler Nedir, Hakları

ince sızım
Ayıplı, Kusurlu Mal Alanların Yapması Gerekenler Nedir, Hakları

Alışverişlerinizde:

l Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
l Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
l Ambalajında, kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
l Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde

Şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
l Ayıplı malın değiştirilmesini,
l Ödediğiniz bedelin iadesini,
l Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
l Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.

Ayıplı bir maldan dolayı maddi (ozelbilgiler.com) veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır

Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.

Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.

Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.

Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 14 Kayıtlı Üye
  • 66282 Konu
  • 160 Cevap
  • Son Üye: aile