Derin

Staj dosyası hazırlama dış ticaret, Dış ticaret staj dosyası örneği

Bu konu Derin tarafından 3 yıl önce açıldı ve Henüz Cevap Yok.
Derin
Derin
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 3 yıl önce
Konu Sayısı: 8491
Yanıt Sayısı: 0
20 Mayıs 2021, 10:02

Staj dosyası hazırlama dış ticaret, Dış ticaret staj dosyası örneği

Kara Gözlü
staj dosyası hazırlama dış ticaret

Dış ticaret staj dosyası örneği
Staj dosyası dış ticaret

Dış ticaret staj dosyası arayanlar için hazırlanmış bir staj dosyası örneği aşağıdadır.

TİCARET STAJ DEFTERİ

14 Eylül 2009 Pazartesi

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. İş arkadaşlarıyla tanışıldı. Quelle adlı Alman firmasından alınan sipariş üzerine kesimhane bölümüne ve imalathane bölümüne gerekli bilgiler sunuldu. Hazırlanacak ürünler için kullanılacak aksesuarların ve kumaşın müşteri temsilcisi aracılığıyla sipariş verilmesi sağlandı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

15 Eylül 2009 Salı

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Daha öncesinden Almanya’da yerleşik “Quelle Gmbh” firması tarafından sipariş edilmiş mallar için gelen kumaşın niteliği incelendi ve yükleme evrakları hazırlanmaya başlandı. Çeki listesi ve ticari fatura oluşturuldu. Yükleme evrakları tamamlanarak gümrük işlerimizde daha öncesinde anlaşmış olduğumuz. “DB Gümrükleme” adlı şirkete yükleme evrakları gönderildi ve gümrük beyannamesinin açılması talep edildi. Paketleme bölümüne gidilerek malların paketleri incelendi ve çeki listesinin doğruluğu kontrol edildi. Çeki listesindeki gerekli eksikler tamamıyla giderilerek gümrükçümüze yeni düzenlenmiş belgeler yeniden gönderildi. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

16 Eylül 2009 Çarşamba

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Daha öncesinde hazırlanmış olan malların yükleme işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için 1.parti mallarla birlikte önce Çatalca’da bulunana Balnac Nakliyat ve Taşımacılık Limited şirketine ve sonrasında 2.parti için Hadımköy’de bulunan Galata Taşımacılık ve Nakliyat Limited şirketine gidilerek gerekli formlar teslim edilip malların gideceği ülkenin hattındaki tırlara yüklenmesi sağlandı. HSBC ve Citibank A.Ş İstanbul/Levent şubesine Betty Berclay ve Quelle Gmbh adlı firmalardan gelen ödemeler düşülerek yeni ödenmesi gereken tutarların faturaları ayrıca oluşturuldu. Oluşturulan faturalar muhasebe departmanına teslim edildi ve daha önceki ödemelerden alınan faturaların kopya nüshaları muhasebe departmanından teyit alınarak arşive kaldırılması sağlandı. İtalya’dan ve Rusyadan gelen kumaşların anlaşma belgeleri ile kesilen fatura bedelleri kontrol edildi. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

17 Eylül 2009 Perşembe

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Almanya’da yerleşik Betty Berclay firmasından gelen bir mail doğrultusunda ödemelerde oluşan yanlış fatura kesimleri düzeltildi. 308806 Artikel numaralı ve 206 order numaralarına sahip yeni modelin üretimi için HSBC bankasına Betty Berclay firması tarafından açılan geri dönülemez akreditif tarafımıza banka tarafından açıldığı ihbar edildi. Firma yetkilileriyle yapılan görüşme sonucunda üretime başlanma kararı acilen alındı ve getirilmesi gereken aksesuarlar için İtalya’da bulunan bir aksesuar firmasına mallar için gerekli olan aksesuarların siparişi verildi. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

18 Eylül 2009 Cuma

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Çarşamba günü yapılan yüklemede, müşteriden kaynaklı oluşan problemler yüzünden yeniden çatalcada bulunan Balnac şirketine gidildi ve koli düzenlemeleri gerçekleştirildi. Almanyada yerleşik Ulla Popken firmasından daha öncesinden alınmış olan siparişin hazır olduğu bilgisi tarafımıza ulaşınca UPS, TNT, DHL kargo şirketleri aranarak koli adeti ağırlıkları varış adresi ve gideceği gün bilgisi verilerek fiyatlar alındı. Anlaşma sağlanan UPS şirketine rezervasyon yaptırılarak malın Ulla Popken firmasına gönderilmesi için çalışmalara başlandı. Hazırlanmış olan A.TR taahhüt namesinin fotokopisi alınarak gönderilecek mala uyarlandı ve rezervasyon doğrultusunda anlaşılan şirkete malın çeki listesi irsaliyesi ve ingilizce faturasıyla beraber fax gönderildi. Onay telefonu alındıktan sonra şirket yetkilileri bilgilendirildi. Yükleme günleri bilgisayardan yazdırılarak diğer departmanların sıradaki yüklemeler hakkında bilgi edinilmesi sağlandı. Bir sonraki yüklemenin İlk iş günü olan pazartesi gününde Almanyada yerleşik ABT GMBH firmasına yapılması karar alındı. 12000 parça mal hazırlanmak üzere gerekli departmanlara bilgi verildi Saat 18:30’da mesai sona erdi.

21 Eylül 2009 Pazartesi

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Cuma günüden alınan karar doğrultusunda ABT firmasının istediği malların yüklenebilmesi için çalışmaların tamamlanması beklendi. Bu sırada anlaşmış olduğumuz DB gümrükleme şirketi aranarak Gümrük beyannamesi açılması talep edildi. Hazır olan A.TR taahhütnamesinin bir fotokopisi alındı. Gönderilecek malların irsaliyeleri mal adetleri ağırlıkları ve kumaş bileşimlerini kapsayacak şekilde düzenlendi. Hepsi birlikte DB gümrükleme limitet şirketine fax olarak gönderildi. Malların gönderilemeye hazır olunduğu haberi alındıktan sonra daha önceden özellikleri belirtilen kolilere malların konulması sağlandı. Paket bölümüne gerekli bilgiler verilerek mallar yüklenmeye hazır hale getirildi Şirkete ait bir araçla Çatalca’da bulunan Balnac Nakliyat ve Taşımacılık şirketine yüklenecek mala ait belgeler alınarak Almanya seferini yapacak Express tıra yüklenmesi sağlandı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

22 Eylül 2009 Salı

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. 11 hazirandan italyaya verilen aksesuar siparişlerinin geldiği bilgisi elimize ulaştı ve gümrük işlemleri tamamlandıktan sonra kargo aracılığıyla aksesuarların şirkete ulaşması sağlandı. Bu arada Betty berclay firmasından alınan yeni bir sipariş üzerine kumaş örnekleri müşteri temsilcisine iletildi ve kumaşın temin edilmesi için çalışmalar başlatıldı. İtalyada bulunan farklı bir kumaş fabrikasından alınan bilgiler doğrultusunda kumaşın onayı için birer numune fabrikadan talep edildi. İstanbul ili ortaköy ilçesinde bulunan ABİTEKS isimli şirketten mayıs ayı başlarında verilen 8bin adet malın bitim haberi gelmesi üzerine bir sonraki gün bu malların yüklenmesi için çalışamalar başlatıldı. Db Gümrükeleme ile temas kurularak malların irsaliyeleri hazırlandı ve faturaları kesildi. A.TR belgesinin bir fotokopisi çekilerek db gümrüklemeye Çarşamba günü beyanname açılması için faxlandı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

23 Eylül 2009 Çarşamba

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Bir önceki gün Abiteks isimli şirketten alınan malların tamamlanması haberi üzerine DB gümrüklemeye verdiğimiz haber doğrultusunda Gümrük beyannamesinin açıldığı haberi tarafımıza ulaştı.Gerekli kolileme işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanarak malın belirtilmiş olan tarihte adresine ulaşabilmesi için yükleme oluşturulmasına başlandı.Gümrükçümüz aracılığıyla yükleme kısa sürede gerçekleştirildi. Saat 17:14 te gelen sipariş üzerine gerekli numunelerin ayarlanması için departmanlara belgeler ve bilgiler sunuldu. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

24 Eylül 2009 Perşembe

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Önceki gün mesai saati bitimine yaklaşan bir saatte gelen sipariş haberinden sonra oluşturulması istenen numuneler tarafımıza ulaştı.Numuneler müşteri isteğini karşılamadığı görüldü ve yeniden numune talep edildi. Bu durum müşteriye bildirilerek istedikleri yükleme günü ve malın yapımına başlanması için ekstra zaman talep edildi.Müşteri yükleme gününü 23 haziran gününe kadar uzattı yeni numuneler ve yüklemeler beklenmeye devam edildi. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

25 Eylül 2009 Cuma

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Önceki gün geri iade edilen numunelerin değiştirilerek müşteri siparişine uyarlandı.Gerekli departmanlar bilgilendirilerek malın yapımına başlanması sağlandı.Yüklenme tarihi DB gümrüklemeye bildirilerek tarihleri belgelere atılmadan gerekli belgeler hazırlandı ve malın teslim halini alacağı zaman beklenmeye başlandı.Saat 18:30’da mesai sona erdi.

28 Eylül 2009 pazartesi

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Yaz okulundaki eğitimim süresinde yapılan 210 yüklemenin belgeleri arşivden indirildi ve tek tek İhracat müdürümüzün talebi üzerine yükleme evrakları ve şirketler arası yazışmalar incelenmeye başlandı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

29 Eylül 2009 Salı

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Yapılan yüklemelerin evraklarının 97 adeti incelenmişti ve bugun geri kalan dosyalara devam edilmeye başlandı.Anlaşılmayan yerler belgelerde ilk defa karşılaşılan durumlar ve noktaların gerekli kişiler tarafından anlatılması istendi ve anlaşılmayan yerlere odaklanıldı.Şirket yetkililerinin duyurusu üzerine 19 Ağustos günü ihracat bölümünün genel toplantı ve semineri yapılacağı duyumu alındı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

30 Eylül 2009 Çarşamba

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Bir önceki gün duyuru yapılan toplantının saat 10:00 da başlayacağı söylendi.Bu aradaki kalan zaman içerisinde arşivdeki belgeler düzenlendi.Saat 10:00 da başlayan toplantımız yaklaşık 4buçuk saat sürdü.Şirket kar zarar durumları,diğer şirketlerle yapılan yeni ve feshedilen anlaşmalar görüşülerek hangi şirketlere tavizsiz davranılacağı konusunda bilgiler alındı.Saat 18:30’da mesai sona erdi.

1 Ekim 2009 Perşembe

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Gerekli belgelerin incelenmesi yapıldı ve mail kutusunda Almanya’da yerleşik ULLA POPKEN adlı şirketten sipariş alındığı gözlendi.Gerekli departmanlar telefon aracılığıyla bilgilendirilerek kumaş temin edilmesi sağlandı.Siparişin aciliyetinden dolayı kumaş temin etmeye bizzat gidildi. Uygun görülen kumaş alındı ve müşteriye numune gösterilip kritikleri bildirilmesi açısından kumaşın bir fotoğrafı çekilip gerekli kumaş özellikleri eklenerek mail yoluyla müşteriye iletildi. Öğleden sonra gelen “dikime evet” cevabı üzerine kumaş takip bölümü bilgilendirilerek kumaşın alınmasına ve kesim işlemlerinin başlamasına yardımcı olundu.Mesai saati bitimine yakın “Lee Fung” adlı şirketten gelen sipariş bir sonraki güne bırakılarak gerekli dokümanların bir sonraki güne hazır olması sağlandı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

2 Ekim 2009 Cuma

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı. Bir önceki gün mesai saati bitiminde Lee Fung Adlı şirketten gelen sipariş müşteri temsilci ve kumaş takip bölümü tarafından analiz edildi. Gerekli şartlar mail yoluyla müşteriye iletildi.Fiyat-adet Konusunda anlaşma sağlanamadığı için red maili gönderildi ve siparişleri askıya alındı. Saat 18:30’da mesai sona erdi.

5 Ekim 2009 Pazartesi

Saat 08:30’da işbaşı yapıldı.Perşembe günü ulla popken adlı şirketin gerekli işlemleri başlatılmıştı. Bugün malın yüklemeye hazır olduğu haberi ihracat departmanına ulaştı ve mal yüklemesi için gerekli işlemler yapılmaya başlandı. Çeki listesine bakılarak malın ayırt edici özellikleri irsaliyede açıkça

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 14 Kayıtlı Üye
  • 66282 Konu
  • 160 Cevap
  • Son Üye: aile